Welkom bij NeVeTe

Opleiding verkeersregelaar

De bekendste opleiding verkeersregelaar van Nederland. 
Agenda

NeVeTe

BRL 9101

* Specialist
* Vakman
* Medewerker

NeVeTe Verkeersregelaar plus

De nieuwe opleiding verkeersregelaar plus BRL 9101 gaat van start.

Communicatie, veiligheid bij Verkeersregelaars en BRL 9101 tijdelijke verkeersmaatregelen

Logische en begrijpelijke communicatie

De weggebruikers in Nederland mogen elke dag genieten van het mooiste en beste wegennetwerk van de wereld. Nederland heeft ook het drukste wegennetwerk van de wereld. Nederland is innovatief en heeft vele bijeenkomsten. Beurzen of open trainingen bij de CROW. Maar de mensen die werken op de weg zoals mensen die tijdelijke verkeersmaatregelen plaatsen of verkeersregelaars die beroepsmatig werkzaamheden uitvoeren op de openbare weg worden dagelijks blootgesteld aan allerlei gevaren. Informatie aan weggebruikers heeft een grote rol in de werkzaamheden.

Verkeersregelaars en feedback

Alles wat een verkeersregelaar doet is ter aanvulling van de tijdelijke verkeersmaatregel die wordt geplaatst door BRL 9101 vakmensen en BRL 9101 medewerkers. De verkeersregelaar in Nederland geeft aanwijzingen mondeling of doormiddel van gebaren. Zie art 82 RVV. Maar naast deze aanwijzingen aan weggebruikers heeft de verkeersregelaar nog een aanvullende werking op de tijdelijke verkeersmaatregel. Hier blijft het natuurlijk niet bij, vele praten over het visitekaartje als verkeersregelaar. Maar niet als communicatie specialist, terwijl dit wel zou moeten zijn.

Bebording, verkeerslichten, aanwijzingen op het wegdek. Alles smelt samen in de waarnemingscyclus van een weggebruiker

Niet alleen de waarneming maar ook de reactie tijd van een weggebruiker is beinvloed het rijgedrag van een weggebruiker. Te kleine letters op borden doet de snelheid minderen op wegen waar dit niet is gewenst! Een juiste tijdelijke verkeersmaatregel en de aanvullende communicatie van wegwerkers en verkeersregelaars kunnen veel agressie wegnemen en veiligheid bieden aan weggebruikers!

De reactie tijd van een weggebruiker is gemiddeld 1 seconde
Image

Communicatie met wie allemaal?

1. Weggebruikers
Doormiddel van art 82 RVV aanwijzingen worden zowel mondeling als doormiddel van gebaren gegeven. Kent de verkeersregelaar de aanwijzingen goed, maar hoe is zijn verbale en non verbale communicatie. Hier is Feedback geven de grootste strategie naar weggebruikers.
2. Communicatie met wegbeheerders en verkeersregelaars
Kan de verkeersregelaar of de BRL 9101 medewerkers schakelen in communicatie met een wegbeheerder. Wat zijn de Do's en de Don'ts. Immers de wegbeheerder kan het werk stil leggen en dat willen we voorkomen, Welke verantwoordelijkheden brengt dit met zich mee!
3. Communicatie en feedback van de uitvoerder

De uitvoerder van het project heeft een belangrijke rol. Communicatie met een uitvoerder heeft een groot belang. Maar ook aanvaarden van feedback van een uitvoerder is soms een groot goed voor de verkeersregelaar of BRL 9101 medewerkers. Welk commercieel belang is er voor de uitvoerder.

4. Communicatie en veiligheid voor hulpdiensten?

Welke hulpdiensten zijn er? Hoe ga ik hiermee om en wat kan ik doen om hulpdiensten beter te laten doorstromen in het verkeer! Gedrag, houding en inzicht in verkeersstromen zijn hierin heel erg belangrijk. Maar ook het inschatten van de wens van verschillende hulpdiensten!

5. Communicatie met Politie en BOA
De Politie dienst Infra heeft toezicht op verkeersregelaars en BRL 9101 medewerkers in de openbare ruimte. Communicatie met name bij Politie is van groot belang. Ook Politie heeft verwachtingen in deze communicatie tussen verkeersregelaars en Politie. Zijn verkeersregelaars hierin getraind?
6. Communicatie met de inspectie van sociale zaken en werkgelegenheid ISZW.
Het overkomt je maar dat je bezoek krijgt van ISZW. Wat moet ik doen. Moet ik mij identificeren? Wat kan de ISZW en welke Feedback geef ik als werkende. Lastig want er spelen belangrijke rollen en belangen. 

Begrip alleen is niet voldoende!

De volgende voorbeelden bij verkeersregelaars in communicatie naar weggebruikers,
0
De verkeersregelaar verteld de waarheid aan de weggebruiker
0
Of de verkeersregelaar verteld wat de weggebruiker al wist
0
De verkeersregelaar probeert de weggebruiker iets te leren?
0
De verkeersregelaar heeft geen oog voor empathie
Verkeersregelaars reageren vaak vanuit hun functie! Ik heb de taak het verkeer hier tegen te houden. Vaak tegen wil en dank. Terwijl er best mogelijkheden zijn om de weggebruiker anders van dienst te zijn.  De waarheid is dan niet echt handig om te vertellen! De weggebruiker zal deze waarheid  zien als onbetrouwbaar!

erg onhandig is de weggebruiker te vertellen wat de weggebruiker al wist! 'mevrouw u rijdt een inrijverbod in'. Wellicht weet dit mevrouw zelf ook al nietwaar! verspilde tijd en overbodig commentaar naar de weggebruiker. Service gerichte houdig kan werken met de vraag wat kan ik voor u doen. 

Weggebruikers zijn verre van naief! De doelgroep heeft haast en heeft geen zin om ruimte vrij te maken om wat te leren! Verkeersregelaars vertellen maar al te graag van welke bevoegdheden ze gebruik kunnen maken! Weggebruikers zijn niet naief! Men heeft geen bevoegdheden als verkeersregelaar. verkeersregelaars/dienstverlener!
Verkeersregelaars raken vaak verstrikt tussen hun taak en empathie voor de weggebruiker. Hun taak staat voorop en hebben vaak geen oog voor het breder belang! In veel gevallen kan de weggebruiker er niets aan doen! De vaak wat autoritaire toon kan weerstand geven bij de weggebruiker!

Geen agressie maar feedback

Hospitality trainers, we zijn er voor u!

Feedback in veiligheid en communicatie

We communiceren er wat op los met elkaar, en ook met verschillende doelgroepen. Deze had ik al benoemd in het bovenstaande, maar feedback krijgen van weggebruikers en of politie moet je wel weten te hanteren en in de juiste proporties te zien.  Veiligheid komt altijd ten goede als de communicatie goed is met bijvoorbeeld;

  • Je collega's
  • Omwonenden
  • Uitvoerders en projectleiders 
  • Weggebruikers
  • Etc

Veiligheid en mentaliteit

Mentaliteit, een belangrijk onderdeel in veiligheid. U presenteert u zelf in veiligheid. Goed voorbeeld, doet goed volgen. Dat betekent dat BRL 9101 werkenden en verkeersregelaars zich meer bewust moeten zijn van hun veiligheid en communicatie. Het dragen van de juiste kleding maar ook de netheid van hun kleding. Uiterlijk en gedrag liggen dicht bij elkaar. Schoon en representatief is de beste reclame voor elke veiligheid en communicatie!

Image

De juiste strategie in communicatie

Service gerichte houding, we laten u zien wat u niet ziet! Daar ligt namelijk extra service!

Verkeersregelaars moeten getraind worden in communicatie.

De-escalerend optreden is wat wordt verwacht? Natuurlijk, maar hoe dan! Beste verkeersregelaar, kunt u mij vertellen hoe ik zo snel mogelijk naar Utrecht kan rijden. Zeg meneer! 'Ik ben geen ANWB bord? Dat is echt verleden tijd! U bent als verkeersregelaar onderdeel van de tijdelijke verkeersmaatregel. Dit verwachtingspatroon heeft de weggebruiker. Wij zijn van mening dat u zich daarop dient voor te bereiden in uw LMRA. Meneer U rijdt te hard? Of Beste weggebruiker ik ben onder de indruk van uw snelheid? Ik ben ervan geschrokken! Zo worden wegwerkers en verkeersregelaars dagelijks blootgesteld aan allerlei emoties van weggebruikers. Interessant is om te weten dat een groot belang is om de weggebruiker het gevoel te geven hem te begrijpen. 

Duizendpoot in communicatie?

Verkeersregelaars zijn de schakel in de samenwerking tussen Uitvoerders, wegbeheerders, weggebruikers, en Politie. Maar BRL 9101 medewerkers zijn dit natuurlijk ook. Wie heeft welke verantwoordelijkheden, wie heeft De leiding! De vakman BRL 9101 heeft een leidinggevende taak naar de BRL 9101 medewerker. Maar ook met de Uitvoerder, en of projectleider. Maar informeert ook de verkeersregelaar! We moeten elkaar leren ondersteunen in taken en communicatie!
Image

NeVeTe traint uw medewerkers in communicatie en feedback.

We hebben allemaal een ego!

We hebben allemaal een ego! de een wat meer dan de ander! Dit is een knop die kan je niet uitzetten! Helaas is het wel zo dat we vaak het gevecht in communicatie aan willen gaan ter bescherming van onze eigenwaarde je ego dus! Als men ongezouten de waarheid hoort van een ander dan beschermen we eigenlijk ons ego. We zien de feedback als onbetrouwbaar. Reageren dan werend en luisteren vervolgens niet meer naar wat er wordt gezegd. Maar is het ook fijn om altijd maar de waarheid te horen!

Een fijn gevoel hebben willen we toch allemaal?

Door iemand eerst een goed gevoel te geven, maak je iemand wel ontvankelijk voor je eigenlijke feedback. Investeren in communicatie! Dat moet je even trainen zeg ik altijd. Je hoeft niet te slijmen, alhoewel dat effectief kan zijn maar is niet nodig! Mensen doen soms een beetje stout! zeker in het verkeer. Dat weten we allemaal. Bovendien verbloemen weggebruikers graag hun gedrag! Ow is dat zo? Ik heb u niet gezien! Of gaan juist de aanval in naar de wegwerker of verkeersregelaar! Zoek vooral elkaars ego niet op. Die zelfbescherming van je ego heeft iedereen! Ook de weggebruiker! Maar een fijn gevoel wil iedereen hebben! ook de weggebruiker!

Val elkaars ego niet aan!

image

Veiligheid en commerciële dienstverlening

De mens heeft vele gezichten in communicatie. De mens heeft vele verschillende grenzen in waarden en normen. Deze liggen soms dicht en soms ver uit elkaar!

Gebruik maken van elkaars talenten

Wie heeft welk talent! En heeft u uw talent al eens kenbaar gemaakt en bijvoorbeeld gedeeld in een werk situatie met collega's zonder uw ego te benoemen! Wij trainen u hierin! Talenten kunnen erg waardevol zijn in Feedback en Veiligheid!

NeVeTe traint u trots te zijn op de firma waarvoor u werkt!

Onze docenten trainen u niet alleen in communicatie maar laten u ook weer trots zijn op het bedrijf waar u werkzaam voor bent. Belangrijk is dat u zich fijn voelt in de omgeving waar u werkt. Je fijn voelen geeft meer aandacht voor veiligheid en omgeving.

Geen agressie meer, maar aandacht voor veilig werken!

U word getraind in communicatie en feedback. Presentatie en houding! Welke belangen spelen een rol in veiligheid en welke rol heeft u! Werkt u samen of werkt u alleen! We werken samen met elkaar, zo hoort het te zijn. 

  • Hospitality en Service
  • Houding gedrag en uitstraling
  • Hoe geef ik feedback aan verschillende doelgroepen
  • Ben ik alert op veiligheid
  • Straal ik trots uit op de werkzaamheden die ik uitvoer!
  • Samenwerken met elkaars talenten
  • Waar zit mijn ego en hoe kan ik deze knop lager zetten in communicatie!
  • Kennis vaardigheid in Feedback is de sleutel in communicatie naar weggebruikers en doelgroepen!
Deze specifieke trainingen worden enkel aan bedrijven gegeven die te maken hebben met BRL 9101 certificeringen en beroeps-verkeersregelaars bedrijven! Wij kunnen natuurlijk op maat een training verzorgen! Vraag vrijblijvend een offerte klik hier

Feedback trainingen verkeersregelaars

€ 450,- ex btw
  • Dit betreft een dag tarief tot 20 kandidaten exclusief reiskosten
  • Let op extra kosten voor acteur! Wij rekenen € 450 ex btw voor een acteur ter oefening en ondersteuning van ons lesprogramma

Feedback en communicatie trainingen BRL 9101 werkenden

€ 450,- ex btw
  • Dit betreft een dag tarief tot 20 kandidaten exclusief reiskosten
  • Let op extra kosten voor acteur! Wij rekenen € 450 ex btw voor een acteur ter oefening en ondersteuning van ons lesprogramma

Feedback en communicatie trainingen Doelgroepen

€ 450,- ex btw
  • Dit betreft een dag tarief tot 20 kandidaten exclusief reiskosten
  • Let op extra kosten voor acteur! Wij rekenen € 450 ex btw voor een acteur ter oefening en ondersteuning van ons lesprogramma

Mentaal sterker in uw schoenen

Na deze trainingen weet u dat strategie in feedback waardevol is voor veiligheid van u en anderen

U durft te communiceren met doelgroepen

Na deze training bent u bewust van wat u zegt en hoe u overkomt. Dat voelt zeker!

Geen vraagteken meer bij veiligheid

Veiligheid is geen vraagteken! maar een uitroepteken. Wij leren u waakzaam te zijn in uw werk.

Image

Contact met NeVeTe

Please fill the required field.

Komt u op bezoek?

NeVeTe
Doetinchemseweg 59
7007 CB Doetinchem
Tel 0545 842880

Gegevens:

Kamer van koophandel: 72786507

Rabobank: NL30.RABO.0152.766.464