Examen verkeersregelaar

Examen verkeersregelaar

Wilt u graag een examen verkeersregelaar volgen?

Het examen verkeersregelaar bij NeVeTe

Maximaal aantal deelnemers theorie

Maximaal 8 deelnemers minimaal 4 deelnemers

Maximaal aantal deelnemers praktijk

Maximaal 8 deelnemers minimaal 4 deelnemers

Contact

0545-842880

Mail

Info@nevete.nl

Prijs p.p

€ 475- ex btw inclusief examenkosten ter waarde van €175,-

Prijs groepen

Vraag een offerte bij onze administratie

Officieel beroeps-examen SVNL

Als afronding krijgt u na het behalen van de examens een certificaat code.

Het examen verkeersregelaar bij NeVeTe is een officieel beroeps-verkeersregelaars examen. Dit examen is geschikt om verkeersregelaar te worden in Nederland. Het examen verkeersregelaar voor de verkeersregelaar bestaat uit 2 onderdelen in Nederland. Dit is vast gelegd in de Staatscourant 2009 Nederland. Wij gaan u precies uitleggen wat u nodig heeft om zich in te schrijven voor dit examen verkeersregelaar.

Het examen verkeersregelaar verzorgt NeVeTe al ruim 19 jaar.

Als je het examen verkeersregelaar gaat doen in Nederland dan moet je eerst de opleiding tot verkeersregelaar volgen. Er zijn namelijk twee onderdelen in het examen. Het theoretische gedeelte en het praktische gedeelte. Als je voor beide onderdelen binnen 6 maanden bent geslaagd dan kan je een aanstellingspas aanvragen. Het officiële examen verkeersregelaar wordt georganiseerd door NeVeTe en het landelijk orgaan SVNL. Zo bent u verzekerd van een officiele opleiding in Nederland en hoeft u zich geen zorgen te maken over de certificering. Het praktijk examen is in bijzijn van een politiegedelegeerde en een examinator van NeVeTe.  Het is dus de echte beroeps-certificering die u nodig heeft.

Het examen verkeersregelaar

Het examen verkeersregelaar volgen?

NeVeTe verzorgt de opleiding verkeersregelaar in 3 dagen waarvan 1 theorieles van 7 lesuren en 2 praktijkdagen van 09.00 tot 16.00 uur

Jij en het examen verkeersregelaar

Het theorie examen van de verkeersregelaar duurt 30 minuten en je gaat 20 vragen beantwoorden over de verkeersregelaar. Dit is echt geen moeilijk examen maar je leert in de theorie lessen wel hoe je de vragen moet beantwoorden over de verkeersregelaar in Nederland.

Het examen verkeersregelaar in de praktijk?

Tijdens de praktijk lessen krijg je onderdelen die getoetst worden in het praktijk examen verkeersregelaar. Het is dus belangrijk dat je de lessen volgt om het examen goed te kunnen afronden. Welke onderdelen dit zijn krijg je in het onderstaande te lezen.

Wat verdient een verkeersregelaar

Wij maken van jou een beroeps-verkeersregelaar

Natuurlijk ben je bij ons in de juiste handen. We gaan je helpen de aanwijzingen als tweede natuur te zien. We leren je het verkeer anders te benaderen waardoor je net een stap voor bent op andere verkeersregelaars in Nederland.

Het examen verkeersregelaar

Heb ik 2 of 3 dagen training nodig?

NeVeTe legt het uit,

Een veel gestelde vraag is of wij de opleiding in twee of drie dagen kunnen verzorgen? NeVeTe legt het uit. Dit is namelijk afhankelijk van de grote van de groep verkeersregelaars.

3 dagen 8 kandidaten

De drie dagen cursus tot verkeersregelaar heeft te maken met de grote van de groep verkeersregelaars. Vanaf 6 tot 8 kandidaten kunnen wij de opleiding in drie dagen inclusief examen verkeersregelaar verzorgen.

2 dagen 5 kandidaten

Tot 5 kandidaten kunnen wij de opleiding aanbieden in 2 dagen. Dit scheel tijd. De docent heeft hier ruimte genoeg om al uw vragen te beantwoorden en te begeleiden op de kruising. Je krijgt dan twee lesdagen inclusief examen.

Het examen verkeersregelaar heeft twee toets onderdelen..

Het examen verkeersregelaar

De theorie voor het examen verkeersregelaar

Het theorie examen verkeersregelaar bestaat uit verschillende onderdelen op maat gemaakt per doelgroep. Na de 7 uren theorie wordt deze afgesloten met een schriftelijk of mondeling examen. Presentatie en prestatie van de verkeersregelaar besproken en wettelijke kaders. Het speciale programma richt zijn op de doelgroep van de aanvraag. Particulieren krijgen alles te weten over de verkeersregelaar, aangepaste trainingen voor bedrijven en doelgroepen krijgen voor hun beroeps gerelateerde zaken erbij. Bijvoorbeeld een hovenier krijgt meer informatie over tijdelijke verkeersmaatregelen. De doelgroep BOA krijgt meer over incident management.

  • Verkeersmanagement
  • Opgedrongen rijtaak belasting
  • Wettelijke kaders
  • Kleding en hulp middelen
  • Kreukel zones fietsers en voetgangers
  • Indeling wegen ETW GOW RSW
  • Tijdelijke verkeersmaatregelen
  • Verkeerspsychologie
  • Cyclus verkeersregelinstalaties
  • Verkeerstekens, borden lichten en markeringen
  • Poot regeling
  • Dynamische regeling
  • Doorgangs regeling
  • PBM’s
  • LMRA
  • Bijzondere voertuigen
  • Beroeps-ethiek
  • Ego en communicatie

Het examen voor de verkeersregelaar. Officieel examen beroeps-verkeersregelaar SVNL

Het examen bestaat uit het regelen van een GOW kruising voor de duur van 15 minuten. Er wordt gekeken naar inzicht, doorstroming, positie op de kruising. Er zijn meer examenonderdelen in de praktische toets en deze wordt afgenomen door NeVeTe en SVNL.

Voor het examen verkeersregelaar in de praktijk kan je een voldoende of onvoldoende krijgen per categorie. Indien je in de volgende toetsing een (O) krijgt ben je gezakt voor het examen verkeersregelaar.

De toets onderdelen zijn,

  • Juistheid van aanwijzingen 
  • Inzicht in verkeer
  • Doorstroming
  • Aanwijzing 3 en kijk momenten
  • Gelijkwaardige verdeling voorrangskruising
  • Gebruik van hulpmiddelen
  • Inspelen op de daarvoor gebruiken van de kruising
  • Inspelen op bijzondere voertuigen
  • Communicatie naar fietsers en voetgangers
  • Presentatie in het geheel
  • Kleding en PBM’s
  • Tijdig geven van aanwijzingen
  • Kennis van aanwijzingen naar fietsers en voetgangers
  • De- escalerend optreden.

 

Deze onderdelen worden niet alleen getoetst, begrippen als de-escalerend optreden is van groot belang, maar ook of je een aanwijzing kan afdwingen aan het verkeer! Er wordt in het examen verkeersregelaar dus heel goed gekeken naar jou presentatie en wat jij uitstraalt. De uitstraling moet de bestuurders ervan kunnen overtuigen dat jij het verkeer aan het regelen bent. 

De weggebruikers zijn afhankelijk van jou presentatie model, als deze presentatie in de 15 minuten verstoord wordt door nonchalant gedrag van de verkeersregelaar tijdens het examen dan kan je zakken op je algehele presentatie. NeVeTe heeft verschillende lesmethodes voor uitstraling en gedrag en beroeps-ethiek voor de verkeersregelaar. 

In de opleiding tot verkeersregelaar wordt er dus gewerkt aan jou presentatie model. Wat straal ik uit en hoe reageert de weggebruiker op jouw handelen en aanwijzingen! Het examen biedt dus veel meer dan alleen het geven van een stopteken op de weg.

Informatie en advies
of Inschrijven

Opleiding tot beroeps-verkeersregelaar
Nieuws over verkeersregelaars
Nieuwe richtlijnen examen verkeersregelaars
Opleiding verkeersregelaar Wageningen

Nieuwe examenrichtlijnen

Vanaf 8 februari 2023

De nieuwe examenrichtlijnen worden vanaf 8 februari 2023 gehanteerd. De Nederlandse taal wordt een verplichte eis tijdens het praktijk examen verkeersregelaar.

Screenshot 20220215 220221 Gallery (1)

Verkeersregelaars parkeerterreinen

Werken op parkeerterreinen

In een afgesloten omgeving met een hek, ketting, slagboom en of prive terrein, kan een verkeersregelaar zonder bevoegdheid verkeersregelende handelingen verrichten op een terrein.

Opleiding verkeersregelaar voor toezicht en handhavers

Rol van de politie, verkeersregelaars

De rol van de politie?

De rol van de politie op verkeersregelaars staat beschreven als toezichthouder op alle verkeersregelaars. Dit besluit is te lezen onder art 57 BABW. De politie kan je aanstellingspas innemen.